ВІТАЮ ВАС НА СВОЄМУ БЛОЗІ !

Відомі люди - про математику ❞

Icon        Icon       Icon       Icon       Icon       Icon       Icon
Доброго вечора! Сьогодні Середа 2 квітня 2025 р.

Випускники, які здаватимуть НМТ з математики,
повинні мати такі знання, уміння і навички

АЛГЕБРА І ПОЧАТКИ АНАЛIЗУ

- розрізняти види чисел та числових проміжків;

- порівнювати дійсні числа;

- виконувати дії з дійсними числами;

- використовувати ознаки подільності;

- знаходити неповну частку та остачу від ділення одного натурального числа на інше;

- перетворювати звичайний дріб у десятковий та нескінченний періодичний десятковий дріб – у звичайний;

- округлювати цілі числа і десяткові дроби;

- використовувати властивості модуля до розв’язання задач;

- знаходити відношення чисел у вигляді відсотка, відсоток від числа, число за значенням його відcoткa;

- розв'язувати задачі на вiдсотковi розрахунки та пропорції;

- виконувати тотожні перетворення рацiональних, iррацiональних, степеневих, показникових, логарифмiчних, тригонометричних виразів та знаходити їх числове значення при заданих значеннях змінних;

- розв'язувати рівняння i нepiвнocтi першого та другого степенів, а також рівняння i нepiвнocтi, що зводяться до них;

- розв'язувати системи рівнянь i нерівностей першого i другого степенів, а також ті, що зводяться до них;

- розв'язувати рівняння i нepiвнocтi, що містять степеневі, показникові, логарифмiчнi та тригонометричні вирази;

- розв'язувати рівняння, що містять тригонометричні вирази;

- розв'язувати iррацiональнi рівняння;

- застосовувати загальні методи та прийоми (розкладання на множники, заміна змінної, застосування властивостей функцій) у процесі розв'язування рівнянь, нерівностей та систем;

- користуватися графічним методом розв'язування і дослідження рівнянь, нерівностей та систем;

- застосовувати рівняння, нepiвнocтi та системи до розв'язування текстових задач;

- розв'язувати рівняння i нepiвнocтi, що містять змінну під знаком модуля;

- розв'язувати рівняння, нepiвнocтi та системи з параметрами;

- знаходити область визначення, область значень функції;

- досліджувати на парність (непарність), перiодичнiсть функцію;

- будувати графіки елементарних функцій, вказаних у назві теми;

- встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком;

- використовувати перетворення графiкiв функцій;

- розв'язувати задачі на арифметичну та геометричну прогресії;

- знаходити кутовий коефіцієнт і кут нахилу дотичної до графіка функції в точці;

- знаходити похідні елементарних функцій;

- знаходити числове значення похідної функції в точці для заданого значення аргументу;

- знаходити похідну суми, добутку i частки двох функцій;

- знаходити похідну складеної функції;

- розв'язувати задачі з використанням геометричного та фізичного змісту похідної;

- знаходити проміжки монотонності функції;

- знаходити екстремуми функції за допомогою похідної, найбільше та найменше значення функції;

- досліджувати функції за допомогою похідної та будувати їх графіки;

- розв'язувати прикладні задачі на знаходження найбільших i найменших значень;

- знаходити первісну, використовуючи її основні властивості;

- застосовувати формулу Ньютона-Лейбніца для обчислення визначеного інтеграла;

- обчислювати площу криволiнiйної трапеції за допомогою інтеграла;

- розв'язувати найпростіші прикладні задачі, що зводяться до знаходження інтеграла;

- розв'язувати найпростіші комбінаторні задачі;

- обчислювати в найпростіших випадках ймовiрностi випадкових подій;

- обчислювати та аналізувати вибіркові характеристики рядів даних (розмах вибірки, мода, медіана, середнє значення).

ГЕОМЕТРIЯ

- застосовувати означення, ознаки та властивості найпростіших геометричних фігур до розв'язування планіметричних задач та задач практичного зміcтy;

- застосовувати набуті знання до розв'язування планіметричних задач та задач практичного зміcтy;

- класифікувати трикутники за сторонами та кутами;

- розв'язувати трикутники;

- застосовувати означення та властивості різних видів трикутників до розв'язування планіметричних задач та задач практичного зміcтy;

- знаходити радіуси кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник;

- застосовувати означення, ознаки та властивості різних видів чотирикутників до розв'язування планіметричних задач та задач практичного зміcтy;

- застосовувати означення та властивості многокутників до розв'язування планіметричних задач та задач практичного зміcтy;

- знаходити довжини вiдрiзкiв, гpaдycнi та радіанні міри кyтiв, площі геометричних фiгур;

- обчислювати довжину кола та його дуг, площу круга, кругового сектора;

- використовувати формули площ геометричних фігур до розв'язування планіметричних задач та задач практичного зміcтy;

- знаходити координати середини відрізка та відстань між двома точками;

- складати рівняння прямої та рівняння кола;

- виконувати дії з векторами;

- знаходити скалярний добуток векторів;

- застосовувати координати і вектори до розв'язування планіметричних задач та задач практичного зміcтy;

- використовувати властивості основних видів геометричних перетворень, ознаки подібності трикутників до розв'язування планіметричних задач та задач практичного зміcтy;

- застосовувати означення, ознаки та властивості паралельних і перпендикулярних прямих і площин до розв'язування стереометричних задач та задач практичного змісту;

- знаходити зазначені відстані та величини кутів у просторі;

- розв'язувати задачі на обчислення площ поверхонь та об’ємів геометричних тіл;

- встановлювати за розгорткою поверхні вид геометричного тіла;

- застосовувати означення та властивості основних видів многогранників, тіл і поверхонь обертання до розв'язування стереометричних задач та задач практичного змісту;

- знаходити координати середини відрізка та відстань між двома точками;

- виконувати дії з векторами;

- знаходити скалярний добуток векторів;

- застосовувати координати і вектори до розв'язування стереометричних задач та задач практичного зміcтy.

××××××× Яка частина фігури зафарбована?  ××××××× ДОБРІ ПОРАДИ  ××××××× Memory Game  ××××××× Повторюємо математику за 6 клас  ××××××× Координати середини відрізка  ××××××× Точки на координатній площині  ××××××× Коробочки з дробами  ××××××× Додавання/віднімання/ раціональних чисел   ××××××× Лінійні рівняння  ××××××× Ділення в стовпчик  ××××××× Множення в стопчик  ××××××× Математичні ребуси  ××××××× Додавання раціональних чисел  ××××××× Додавання десяткових дробів  ××××××× Перетворення звичайних дробів у десяткові  ××××××× Визначні споруди України  ××××××× Мої тести на платформі Online Test Pad  ××××××× Аксіоми стереометрії та наслідки з них  ××××××× Відстані у просторі  ××××××× Аксіоми  ××××××× Подільність чисел  ××××××× Тривожна валіза дитини   ××××××× Тригонометрія (початок)  ××××××× Повторюємо математику за 5 клас  ××××××× РУХАНКА (сидячи)  ××××××× Види подій  ××××××× Відсотки  ××××××× Звичайні дроби  ××××××× Чиї моделі найкращі?  ××××××× Віяло Піфагора - красива закономірність)  ××××××× Краса симетрії  ××××××× Математична розминка  ××××××× Ланцюжки  ××××××× Вебквести  ××××××× 14 березня - день числа π  ××××××× Дослідження функції  ××××××× Яке число?  ××××××× Види рівнянь, які вивчають в школі  ××××××× Складіть віршик)  ××××××× Порівняння дробів. Мішані числа  ××××××× Одночлени  ××××××× Степінь з натуральним показником  ××××××× Cистеми лінійних рівнянь з двома змінними  ××××××× Цікаві факти про інтернет  ××××××× З Новим Роком!  ××××××× ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ  ××××××× Компоненти арифметичних дій  ××××××× Сторінка для учнів 5 класу  ××××××× Точки на координатній площині  ××××××× ПОВТОРЮЄМО КОМПОНЕНТИ АРИФМЕТИЧНИХ ДІЙ  ××××××× Абетка безпеки  ××××××× Завдання на літо  ××××××× Елементи комбінаторики, теорії ймовірностей та математичної статистики  ××××××× Геометричні перетворення  ××××××× Анаграма про день Вишиванки  ××××××× Многокутник. Площа многокутника  ××××××× Геометричні перетворення  ××××××× Скалярний добуток векторів на площині  ××××××× Дії над векторами на площині  ××××××× Модуль вектора на площині  ××××××× Синус, косинус, тангенс, котангенс гострого кута прямокутного трикутника  ××××××× Квадратні рівняння. Розв'язування за допомогою формул  ××××××× Тіла обертання  ××××××× Квадратні рівняння. Коефіцієнти  ××××××× Шпаргалки з геометрії  ××××××× Видатні постаті математики  ××××××× Транспортир  ××××××× Арифметична прогресія  ××××××× Об'єм піраміди  ××××××× Рівняння кола  ××××××× Об'єм призми  ××××××× Операції над множинами  ××××××× Числові послідовності  ××××××× Великі математики  ××××××× Парні та непарні функції  ××××××× Знаходження логарифмів  ××××××× Правильні многокутники  ××××××× Квадратні рівняння  ××××××× Площа криволінійної трапеції - 1  ××××××× Площа криволінійної трапеції - 2  ××××××× Трикутники  ××××××× Графік квадратичної функції  ××××××× Дослідження графіка функції за допомогою похідної  ××××××× Дії зі звичайними дробами  ××××××× Ознаки рівності трикутників  ××××××× Логарифми  ××××××× Комбінаторні задачі  ××××××× Прогресії  ××××××× Задачі (5 клас)  ××××××× Площа трикутника  ××××××× Похідна  ××××××× 6 клас  ××××××× 7 клас  ××××××× 7 клас  ××××××× Прямокутний паралелепіпед  ××××××× Криволінійна трапеція  ××××××× Вектори у просторі  ××××××× Тригонометрія прямокутного трикутника  ××××××× Округлення чисел  ××××××× Теорема Вієта на мільйон  ××××××× Квадратні рівняння. Теорема Вієта  ××××××× Ірраціональні рівняння  ××××××× Час, швидкість, шлях   ××××××× Unit Rates (англ., Одиничні Ставки)  ××××××× Хвилі в стрічці  ××××××× Гра в пропорції  ××××××× Влуч в десятку!  ××××××× Додавання векторів  ××××××× Графік лінійної функції  ××××××× Графік квадратичної функції  ××××××× Додавання векторів. Рівняння    undefined

• ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ •

 Мої вправи
IconIconIcon
• ч и с л о в а   п і р а м і д а •


Абак онлайн
Quick Calculations v2
Хто швидше обчислить?

Мульт-Лото


• ЛАНЦЮЖОК   АРИФМЕТИЧНИХ   ДІЙ •

ГРАНІТ   НАУКИ   ГРИЗТИ   ТУТ  
ß ß ß
Per aspera ad astra! — Через терни до зірок!